Här är Tooka.



Ja. Här är Tooka. Född den 5 februari 2008 och Evig Drottning Af Bekväma Liggplatser.

Tooka är vår första Saluki och därigenom även vår första Salukikärlek; sval, högfärdig och pimpinett. Hon kom in i vårt liv som ett magert litet paket som kategoriskt nobbade all vår mat och som helst lekte för sig själv på en lugn plats i lägenheten. Matte kröp förstörd omkring på golvet första veckan med pipleksaker i munnen och försökte vinna damens intresse, medan Husse oförtröttligt blandade leverpastejs-välling att mumma till maten med - allt för att få knyttet mätt och lyckligt. Men vi hade inte behövt oroa oss. Tooka växte upp till en kärlekstörstande (förvisso högdragen) madam med måndagshumör och konstnärssjäl. Hon är introvert och svår och alldeles förskräckligt djup, tycker hon själv iallafall, och blåsiga dagar kan man finna henne på en brygga - själfullt stirrande mot horisonten och med vinden lekande i sina långa öronlockar.

Tooka är inte, och har aldrig varit, en valp. Hon föddes hundra sekels ekar gammal och förfäras ibland över sin yvigare systers upptåg och påhitt. Det är inte det att hon är deprimerad eller tråkig - nej, nej! Hon är bara en Mycket Ordningssam Ung Dam och det är under hennes värdighet att fjanta runt med trivialiteter. Hon är en drottning inifrån och ut, helt enkelt, och förväntar sig att behandlas därefter. På nätterna sover hon tätt, tätt intill och på dagarna tar hon varje chans till att få sitta i knäet och snusas på.

Ja. Detta är alltså Tooka. Vår första kärlek.

På-Riktigt-Namn: Khalils Umniyah
Kennel: Khalil

Pappa: SUCH Al-Shén Sihr Abjad
Mamma: Algazara´s Bathseba

Farfar: NORDUCH INTUCH Rahima´s Basir Yashar
Farmor: Azbasa´Idu
Morfar: USCH Jen Araby Farouk
Mormor: USCH Elysian Fields-Algazara Alcouza


Kommentarer
Postat av: Bosse Forssberg

Hej



Vilken jättefin sida ni har gjort.



Bosse

2008-07-20 @ 17:33:44
URL: http://www.khalil.se
Postat av: Christina Gunterberg

Hej Tooka! Svala din syrra är här!

Kul att du är som jag,att busrusa i skogen bland buskar och bär.Jag är en äkta oriental med nobel profil,jag knycker på min långa nacke och beklagar dagens saluki de har ingen stil!Jag bor med en ståtlig röd salukidam vid namn Shira den heta och Ziim.En rackare som är stor och gooo..Men ack så klumpig!!Han föddes i kullen efter oss.Så ung och naiv.Medans du och jag kära syster har gått in i vuxenvärlden med stora kliv.Men hur som hellst är jag en ung och söt liten tös.Som älskar att jaga hare på Långholmen i fullt ös. So long! SVALA

2009-05-01 @ 18:19:48
Postat av: Christina Gunterberg

Hej Tooka! Svala din syrra är här!

Kul att du är som jag,att busrusa i skogen bland buskar och bär.Jag är en äkta oriental med nobel profil,jag knycker på min långa nacke och beklagar dagens saluki de har ingen stil!Jag bor med en ståtlig röd salukidam vid namn Shira den heta och Ziim.En rackare som är stor och gooo..Men ack så klumpig!!Han föddes i kullen efter oss.Så ung och naiv.Medans du och jag kära syster har gått in i vuxenvärlden med stora kliv.Men hur som hellst är jag en ung och söt liten tös.Som älskar att jaga hare på Långholmen i fullt ös. So long! SVALA

2009-05-01 @ 18:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0